Finally I can present a finished object....

Published in 
BrooklynTweed
Vol. 2

I have finally bound off Winnowing. The border part took a very long time, it just did not seem to end. Finally last night I was done and I blocked it right away over night. It took a lot of pins as I did not want the edge to scallop but to be smooth and straight. I may not have done the most perfect job, but the final result is beautiful.




I love my shawl. Here I am admiring my Winnowing and enjoying the flow and drape.


And of course a few more pictures to try to show off the beautiful result.



It was a nice easy project with impressive results. At first I could not really imagine how the knit-on border would work. You still have all live stitches (over 500) on your needles and then you just knit sideways? Well, it was easier than I thought and the instructions were very detailed and easy to understand, well written by Bristol Ivy. My yarn may not be as soft as the original Brooklyn Tweed Loft seems to be, mine is a Regia 4-ply sock yarn (I think those socks would be really scratchy), but for a shawl which drapes over a shirt, it works perfectly. The color is a charcoal black. I will take this along with me on my next trip to Monterey where the evenings can be cool. Fun.

Ein Jahr spaeter und der Schal ist geschafft. Es hat ein wenig laenger gedauert, als ich erhoffte, aber der Schal wurde auch eine zeitlang ignoriert. Nun ist Winnowing endlich abgekettet, gespannt und tragbar. Ein sehr empfehlenswertes Projekt, so viel einfacher als es aussieht. Hier ist es abends noch  kuehl genug, um sich in etwas Wolligem einzuwickeln. Ich werde diesen Schal bestimmt oefter tragen.

1 comment:

  1. Liebe Susanne, traumhaft der Schal! Und in grau ein wirklicher Hingucker. Sockenwolle ist für solche Strickprojekte einfach genial.
    Das mit dem ewig stricken kenn ich. Ich habe es sogar geschafft für ein paar Füßlinge ca. 1 Jahr zu brauchen....
    Eigentlich wollte ich mich für Deinen Kommentar bedanken. Ich bin jetzt auch zu Feedly gegangen. Ich muss ihn erst noch "liebgewinnen", aber er passt, so glaube ich ganz gut zu meinem Leseverhalten . Ich bin zufrieden.
    Nochmals herzlichen Dank und viele Grüße
    Petra

    ReplyDelete