Practicing my writing

The English alphabet, both upper and lower cas...Image via Wikipedia

I have started to practice my writing in German. I barely write in German anymore and I do not want to forget the language, that would be a shame. I have written a few paragraphs here and there and now want to do this on a regular basis. Today it is about the letter M.

M ist mein Lieblingsbuchstabe. Immer wenn ich in Sitzungen meine Notizen mache und auf meinem Stenoblock herumkritzel bzw. -doodle, stelle ich fest, dass ich das M als erstes zeichne. Ich liebe die symmetrische Form. Das linke Standbein kann ich auf- oder abwaerts zeichnen. Egal an welchem Punkt ich meinen Stift anlege, es ist ein fliessender Strich im zick-zack Muster und schon ziehe ich das rechte Standbein abwaerts. Je nach Lust und Laune kann die Mitte bis auf den Grund gezogen werden, ebengleich zu beiden Standbeinen oder sich in ein kleines kurzes V entwickeln. Ab und zu gefaellt es mir, mein M in Schreibschrift nach rechts gelehnt zu zeichnen. Mit einer kleinen Schnecke in entgegengesetzem Uhrzeigersinn fange ich unten links an und ziehe in einem leichten Bogen zur ersten Spitze und wieder kann je nach Laune, mein V-Tal tief liegen oder nur eine kurze Andeutung eines Tales vorweisen und zur zweiten Spitze sprinten, bevor ich wieder abwaerts die rechte Seite beende. Es bleibt nie bei einem M. Es folgt ein weiteres, um das vorherige zu verbessern. Oder es folgt der Griff zu einem anderen Schreibgeraet, Bleistift, Gelstift, verschiedener Staerken, um ein perfektes M zu erzielen, was eigentlich nie moeglich ist. Also deshalb schmueckt eine endlose Schleife von Ms den Rand meines Stenoblocks.

M is my favorite letter. When I attend meetings to take notes, I tend to doodle in my notebook and I have discovered that it is always the letter M that I draw first. I love the symmetrical form. I can start the left leg either from the top or the bottom. I plant my pen on the paper and in a swift flowing stroke in a zig-zag pattern I complete the downstroke of the right leg. Depending on my mood the middle can either be drawn to the lowest level of the two side-lines or be a short small V. Once in a while I prefer the cursive M, slanting to the right. Beginning with a small coil in counter-clockwise direction at the bottom left I ascend in a slight curve towards the first peak only to descend to a deep valley or a short sprint back up to the second peak, ending in a smart stroke with the right side. One M is never enough. It is always followed by the next one, which could be the perfect one. That is why the border of my notebook is crowded with an array of Ms.
Reblog this post [with Zemanta]

1 comment:

  1. I really enjoyed that! I was pleased to find that I could still read the German without much trouble, even though it's been more than 20 years since I lived in Germany, and I never speak German anymore. (I do occasionally dream in German still, though, so I know it's not really gone.)

    ReplyDelete